Wersja do druku

2 strony: 1 2 >

Zaaklimatyzowany
Mam na imię Michalina i moim hobby jest szycie.
Szyć na starym łuczniku 431, jak miałam ok 4 lata, nauczyła mnie babcia, genialna krawcowa-samouk dorabiająca troszkę grosza szyciem w czasach, gdy nigdzie nic nie było. Z czasem przejęłam starą maszynę, ale była tak zużyta, że długo nie pożyła (mam nadzieję, że może kiedyś ją naprawię:P). Potem, jak miałam 13 lat, kupiłyśmy z mamą jakąś maszynę noname, dość słabej jakości, która służy mi do dzisiaj. Niestety na lepszą lub chociaż tak samo trwałą nie było budżetu.
Z czasem, może troszkę z głupiej oszczędności, stałam się specjalistką od przerabiania bluzek, spodni, głównie jeansów, szycia spódnic oraz różnego rodzaju toreb.
Ze względu na studia, naukę w ogóle troszkę się zapuściłam. Nie umiem szyć z wykrojów, nigdy nawet nie próbowałam. Nie znam się do końca na materiałach. Moja wiedza teoretyczna jest skąpa.
Jakiś czas temu, z racji, że do Polski nie dotarła jeszcze moda na gorsety, zaczęłam się interesować, jak samodzielnie zrobić gorset z metalowymi spiralnymi fiszbinami z miejscem na biust... Po wstępnych oględzinach stwierdziłam, że mój sprzęt totalnie się nie nadaje, nie wiem gdzie kupić komponenty, nie wiem jak się szyje delikatne materiały itd. Podczas tego szukania dowiedziałam się jak i gdzie co można zamówić, ale nadal zbieram pieniądze na lepszą maszynę, dobre materiały i wiedzę teoretyczną.
Uczę się szyć też bieliznę, głównie staniki i rzeczy z koronki, nylonu, elastycznych przezroczystych dzianin.
Mam zamiar dowiedzieć się tu jaka maszyna jest mi potrzebna, tzn. jaka maszyna jest półkę wyżej od takiej uniwersalnej, która pozostawia wiele do życzenia. Troszkę teorii też by mi się przydało.